Longitudinal and Comparative Analysis of Absences and Early Departures in an Educational Sector in Quebec: An Exploratory Research Activity Abstract Recent statistics show that the education sector suffers significant costs due to a very high number of occupational injuries (both physical and psychological nature) and early retirements with financial penalties for employees at the end of their careers. Moreover, the scientific literature shows that this sector is also concerned by the phenomenon of teachers dropping out during the first five years of their careers.The objective of this study is to analyze and compare longitudinal administrative data on absenteeism and the employment status of all staff in a Quebec school board, taking into account the nature of the injury (physical or psychological) and the type of compensation.More specifically, it aims to better understand, for this specific sector, how occupational injuries may vary according to the career stages of the staff or be related to retirements and resignations.The results of this study will enable key actors in this specific sector to guide preventive actions in occupational health and safety. Produced Under this Project Scientific Reports Absences et des départs hâtifs dans un milieu d’éducation au Québec Une étude exploratoire Research Report: R-1198-fr Scientific Publications Psychosocial risk factors influencing occupational health and absenteeism: A systematic review of the most frequently used tools in longitudinal studiesVila Masse S., Corthésy-Blondin L., Margheritti S., Alessia NegriniSource : (2023). Communication présentée à Work, Stress and Health, Miami, États-Unis.Fattori psicosociali predittori dell’assenteismo lavorativo: Una revisione sistematica della letteraturaMargheritti S., Corthésy-Blondin L., Vila Masse S., Alessia NegriniSource : (2023). Communication présentée à XIX Colloque de l’Association Italienne de Psychologie : psychologie pour les organisations, Cagliari, Italie.Absence pour maladie physique ou/et psychologique : comparaison du personnel scolaire de soutien à temps plein et à temps partielPerron J., Alessia Negrini, Vila Masse S., Giguère C.-É.Source : (2023). Communication présentée à 22e Congrès de l’Association Internationale de Psychologie du Travail de Langue Française (AIPTLF), Montreal, QC.Trajectoires et séquences des jours d’absence dans un milieu de l’éducation au QuébecGiguère C.-É., Alessia Negrini, Perron J., Corbière M., Gragnano A., Vila Masse S.Source : (2023). Communication présentée à 22e Congrès de l’Association Internationale de Psychologie du Travail de Langue Française (AIPTLF), Montreal, QC.Inventaire des outils mesurant les risques psychosociaux influençant la santé au travail et l’absentéisme : une revue exploratoireAlessia Negrini, Corthésy-Blondin L., Mestiri A., Vila Masse S.Source : (2023). Communication présentée à 90e Congrès de l’ACFAS, Montréal, QC. Additional Information Type: Project Number: 2019-0016 Status: Completed Year of completion: 2024 Research Field: OSH and Sustainable Prevention Work Environment Team: Alessia Negrini (IRSST)Marc Corbière (Centre de recherche de l'Institut universitaire de santé mentale à Montréal)