Implementation of an integrated prevention strategy for manual handling: Study of factors influencing the transfer of learning following trainer training Abstract Manual handling causes many workplace injuries, particularly in the low back. A new prevention strategy was recently developed with the financial support of the IRSST. This approach, the Integrated Prevention Strategy for Manual Handling (IPSMH), uses training to intervene with both working conditions and workers. The strategy is quite complex and different from existing practices and its effectiveness is based on user training.The purpose of this research project is to assess the degree to which learners-trainers transfer what they have learned in training sessions, in an actual use context.On completion of the project, the researchers will be able to determine the factors that influence the transfer of learning by future users-trainers using the IPSMH in an on-the-job context. The IPSH can then be fine-tuned by adapting good practices observed during workplace training sessions. In this way the training process can be improved. Produced Under this Project Scientific Reports Trainer Appropriation and Transfer of a New Prevention Approach in Material Handling Based on Action Principles Research Report: R-1020, R-1111 Guide and Tools Towards an Integrated Prevention Strategy for Handling Awareness-raising document: DS-1057, DS-1088 Video Reports and Conferences Stratégie intégrée de prévention en manutention (SIPM) Video Summary: CS-021OHS practitioner appropriation and teaching of a new prevention approach based on movement principles for manual material handlers Conference: CF-1020The Black Box of Manual Handling Conference: CF-1057 Simplified Articles Formations en manutentionEst-il temps de revoir le contenu ? Volume 31, n0 4ManutentionVers une stratégie intégrée de prévention Volume 33, n0 2 Scientific Publications État des lieux et perspectives d'avenir pour l'application de la prévention des rechutes au problème du transfert des apprentissagesLauzier M., Lafrenière-Carrier B., Denis D. , Maud GonellaSource : Dans M. Lauzier et D. Denis, Accroître le transfert des apprentissages : vers de nouvelles connaissances, pratiques et expériences, (p. 163-190). Québec, Canada: Presses de l'Université du Québec.Entre vouloir et pouvoir: une perspective ergonomique de la problématique du transfert des apprentissagesDenis D. Source : Dans M. Lauzier et D. Denis, Accroître le transfert des apprentissages : vers de nouvelles connaissances, pratiques et expériences, (p. 263-296). Québec, QC: Presse de l'Université du Québec.Analyse comparative et enrichissement entre les conceptions d'"expertise" et d'"incertitude" liées au transfert des apprentissagesPéters S., Vierset V., Lafrenière-Carrier B., Denis D. , Lauzier M.Source : Dans M. Lauzier et D. Denis, Accroître le transfert des apprentissages : vers de nouvelles connaissances, pratiques et expériences, (p. 5-33). Québec, QC: Presses de l'Université du Québec.Accroître le transfert des apprentissages : vers de nouvelles connaissances, pratiques et expériencesDenis D. , Lauzier M.Source : Québec, QC: Presse de l'Université du Québec.Evaluating training for manual handling in the workplaceMaud Gonella, Denis D. , Comeau M., Lauzier M.Source : (2018). Communication présentée à 9th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics, Orlando, FL.Appropriation et transfert par des formateurs d'une nouvelle approche de prévention en manutention axée sur l'utilisation de principes d'actionDenis D. Source : (2019). Communication présentée au Rendez-vous de la science de l'IRSST, Montréal, QC. Other Project(s) You May be Interested in Critical Literature Review on Material Handling Training QualityValidation of a New Inertial Measurement System Additional Information Type: Project Number: 0099-9190 Status: Completed Year of completion: 2018 Research Field: OSH and Sustainable Prevention Work Environment Team: Denys Denis (IRSST)Martin Lauzier (Université du Québec en Outaouais)